niedziela, 6 listopada 2016

White Hat SEO vs Black Hat SEO


SEO a po co to komu?


Na start wyjaśnijmy sobie czym w ogóle jest SEO. Pod tym terminem kryją się różnorakie działania pozycjonera, które mają doprowadzić do uzyskania jak najwyższej pozycji naszej witryny w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszych czasach w Polsce to głównie Google a daleko dalej Bing.

Firma Google raz na czas usprawnia swoje zabezpieczenia, tak by podawane wyniki wyszukiwania były jak najlepsze. Czyli przede wszystkim aby uniknąć słabych portali które są niskie merytorycznie oraz oczywiście reklamami. Coraz większa ilość zabezpieczeń sprawia, że obecnie osoba która nie zna się na SEO nie powinna pozycjonować sobie strony sama. Obecnie trzeba wykonać dużo więcej pracy, niż jeszcze 3 lata temu  by strona weszła do top 10 wyników wyszukiwania. Jest to o tyle istotne, że internauci z reguły sprawdzają kilka początkowych wyników wyszukiwania a resztę pomijają. Czyli im wyższa pozycja tym większa popularność strony

Co to Black Hat SEO?


Black Hat SEO to nic innego jak pozycjonowanie nie zgodne z wytycznymi Google. Dzięki tym działaniom możemy uzyskać krótkotrwały sukces. Przydaje się przed kampaniami wyborczymi. Gdy np. nie zależy nam na długotrwałym wyniku. Kilka lub kilkanaście dni i potem informacja ma zniknąć z internetu. Nadaje się też do zasypania internetu informacjami o strajkach itd. Wszystko co ma być nagle oraz na krótko powinno opierać się o strategię Black Hat. Natomiast jeśli prowadzisz biznes to postaraj się nie używać tych metod. Dlaczego? 

Powód jest prosty. Jak już mówiłem strona spadnie bardzo szybko w wynikach wyszukiwania a dodatkowo może zarobić filtr Google gdzie będzie ją ciężko z niego wyciągnąć. Czas na pokazanie wam jakie działania mogą stać za technikami Black Hat SEO. Chociaż te wymienione tutaj to wierzchołek góry lodowej:

- oznaczanie linków czy fraz kluczowych na stronach. Zapytacie jak to zrobić? Banalnie. Zmieńcie kolor czcionki na kolor taki sam jak tło. Już jest niewidoczny tekst. 

- korzystanie z systemu wymiany linków SWL. Jako Łukasz Wudyka zdecydowanie odradzam ale jako pozycjoner, specjalistom polecam zapoznanie się: E-weblink jest to najbardziej znany SWL a przez to najbardziej ścigany system przez Google. Osobiście nie używam. Podałem jednak jako ciekawostkę, że w ogóle takie coś istnieje.
Jednak obecnie nie można po wprowadzeniu aktualizacji jednoznacznie stwierdzić czy jest White czy Black. Obstawiam przewagę minimalną dalszą dla Black Hat. 

- cloaking. To celowe stosowanie fraz lub słów kluczowych nie związanych z treścią strony. Po co w ogóle to robić? Otóż w ten sposób można znacznie zwiększyć zasięg strony. Zwiększamy liczbę odwiedzin ale i liczbę odrzuceń strony. Zwłaszcza gdy osoba zainteresowana nie znajduje nic dla siebie..

- spamowanie frazą kluczową. Osobiście szczerze mówiąc każdy podaje to za działania Black Hat SEO. Ale jeszcze nie spotkałem się z filtrem za to. A raczej pchaniem odpowiednio do przodu strony. Fakt, że słowo kluczowe zawsze było w adresie url, pewnie sprawiało że Google myślało że po prostu jest wiele na ten temat.

Co to White Hat SEO?


Pewnie się domyślacie, że jest to odwrotność działań BHS. Czyli działania zgodne z zasadami Google. Ogólnie pozycjonowanie stron samo w sobie nie jest zabronione. Ma być robione w odpowiedni sposób. Google skupia się na wartościowej treści dla wyszukiwarek. Więc im lepsza treść i jakość na niej dłużej czytana. Co pozwala Google stwierdzić, że jednak macie tam coś wartościowego. Tych czynników jest ponad 200 które Google bierze pod uwagę. Bezpiecznymi metodami są głównie content i inbound marketing. Co to content i inbound marketing. Określenia te są odnoszone do treści ich aktualizacji oraz co ważne jakości. Dodatkowo należy pamiętać, że im więcej osób do nas linkuje. (Czytać wspomina o nas) tym bardziej Google uważa że mamy ciekawsze materiały.  Darmowe linki.


Black Hat czy White Hat - opinia.


To co powiem pewnie będzie krytykowane i przez białe i czarne kapelusze. Ostatnio czytałem artykuł z ikonografikami które przedstawiały 5 specjalistów. Otóż okazało się z nich, że na x pytań o to czy działania są White czy Black każdy odpowiedział inaczej. Co znaczy że albo nikt nie trafił albo tylko jedna osoba na 5 miała rację. Jakość prac wielu agencji z tej branży woła o pomstę do nieba. W ciągu dwóch tygodni średnio 2/3 potencjalnych klientów prosi o pomoc bo agencja usmażyła stronę. (Strona dostała filtr Google)

My w YouBoost wiemy co jest white co jest black. Na 50 agencji mogę polecić 2 którą znam i które wiedzą co robią po za nami. Jednak obydwie mają na dziś dzień tyle zleceń że nie chcą nowych klientów.

Co do mojej opinii co wybrać do promowania strony odpowiedź jest prosta. 

Strony firm, wizytówki, sklep internetowe oraz wszystko co się ma długo trzymać - White Hat SEO

Strony które są robione pod szybkie newsy czy wybory danej osoby - Black Hat SEO. A do kolejnych wyborów dawno uda się ją z filtra wyciągnąć.

Tak więc White jak i Black ma swoich zwolenników. Pytanie co wam drodzy czytelnicy jest potrzebne. Jeśli macie jakieś uwagi piszcie w komentarzach.


1 komentarz:

  1. Moim zdaniem tylko i wyłącznie "white hat"
    Black hat może bardzo łatwo zaszkodzi naszej stronie internetowej.
    Więcej na stronie: https://www.radiolodz.pl/posts/78919-pozycjonowanie-organiczne-lodz-ratunkowa-twojego-biznesu

    OdpowiedzUsuń